Автомобилен форум - Пазарджик
http://auto-pz.com/

Техниката Heel & toe !
http://auto-pz.com/viewtopic.php?f=12&t=9
Страница 1 от 2

Автор:  li4o [ Пон Юли 24, 2006 8:56 pm ]
Заглавие:  Техниката Heel & toe !

http://motoringfile.com/2005/07/24/heel ... de_simple/

Автор:  angeljordan [ Сря Юли 26, 2006 12:52 pm ]
Заглавие: 

Трябва да се вземе предвид, че не всеки разбира английски. :wink:

Автор:  li4o [ Сря Юли 26, 2006 6:28 pm ]
Заглавие: 

angeljordan написа:
Трябва да се вземе предвид, че не всеки разбира английски. :wink:


Идеята е като се намалява скороста преди завоя и едновремено със това се преминава на по-ниска предавка, двигателя да е във подходящите обороти и да не действа като спирачка (което само би развалило деликатния баланс при спиране и едновремено завививане)...

реда на мероприятията е както следва...

1. примерно си на 5та и завоя наближава и натискаш спирачката със десния крак, скороста (и оборотите) почват да падат..

2. натискаш съединителя със левия крак, във този момент оборотите (особено на един отзивичив атм. двигател) започват да падат към празни (800-1000)..

3. при натиснат съединител със левия крак и спирачка със десния и ниски обороти, ако просто смъкнеш на 4та и отпуснеш съединителя така както си на 1000 оборота- става лошо... затова завърташ петата на десния крак и леко чукваш газта за да вдигнеш оборотите... че като отпуснеш съединителя след като си сложил на 4та да си във верните обороти и да няма рязка промяна на баланса...

П.С. Взех назаем "превода" от БМВ-форума :oops:

Автор:  d.shterev [ Чет Авг 10, 2006 5:21 pm ]
Заглавие:  Нещата не са точно така

Има разлика дали си с предно и дали си със задно движение. Има разлика и с какъв мотор си ( дали е с голям или малък въртящт момен ). Има значение и колко са дълги или къси предавките. Затова ако решите да правите такива неща на рейс каране, е по добре да сте свикнали малко повечко на двигателя и предавките.
Дано никога да не разберете що е това животно "Пътна помощ" и както се вика карайте по мед и масло.

Автор:  li4o [ Чет Авг 10, 2006 7:24 pm ]
Заглавие:  Re: Нещата не са точно така

d.shterev написа:
Има разлика дали си с предно и дали си със задно движение. Има разлика и с какъв мотор си ( дали е с голям или малък въртящт момен ). Има значение и колко са дълги или къси предавките. .....

Ако обясниш къде са разликите ще съм благодарен ;)

Автор:  miHo_civic [ Нед Авг 20, 2006 9:51 am ]
Заглавие: 

аз си мисля че има предвид че при определена мощност и двигател ще има нужда от по силно или по леко препомпване на газта...иначе не виждам разлика....и май май ако си със задно и са прекали с помпането на газта може да са обърне в противоположната посок (OVERSTEER)

Автор:  li4o [ Чет Авг 24, 2006 7:11 am ]
Заглавие: 

Още малко нагледен материал по темата ;)
БОЦ

Автор:  AutoTzar [ Пет Сеп 01, 2006 6:19 pm ]
Заглавие:  :P

Дам, Личо е прав, това е много забавно, ама и много боли понякога ;)
За съжаление обаче няма обезопасени участъци за такива красоти, иначе аз съм много навит да се помисли нещо по въпроса...

Автор:  R1cerBoy [ Съб Сеп 23, 2006 11:57 pm ]
Заглавие: 

За тази техника трябва педала на газта да е закачен горе, за да са на едно ниво със спирачката. На бмв-то газта е закачена долу и хватката става доста шибана

Ако двигателя не е много голям и е с малка степен на сгъстяване бързата смяна на предавката (за да не падат оборотите) без междинна газ става също неосезаема + плавно отпускане на съединителя. За градски условия мисля че това е по-лесен вариант, но се тормози съединителя.

Автор:  Toto [ Нед Сеп 24, 2006 12:23 am ]
Заглавие: 

Здравейте! Аз съм нов тук, но се зачетох по темата и ми стана интересно. За това смятам да предложа нещо:
Значи карате да речем на 3-та с 80км/ч идва завой и натискате спирачката - скороста пада примерно до 40км/ч още преди завоя с крак на съединителя и крак на спирачката включвате 2-ра. След като завоят започне да се изправа съединителя си го държите и премествате крака от спирачката на газта, подавате яко газ и пускате съдинителя.
Спрямо горе описаната техника може би има известно забавяне от преместването на крака от спирачката до газта и изчакването оборотите да се вдигнат поне на 3000, но като цяло не виждам голямва разлика. Това забавяне едва ли ще е повече от 1 сек. а и няма да си чупите крака с разни сложни маневри :)

Автор:  R1cerBoy [ Нед Сеп 24, 2006 1:34 am ]
Заглавие: 

Toto написа:
Здравейте! Аз съм нов тук, но се зачетох по темата и ми стана интересно. За това смятам да предложа нещо:
Значи карате да речем на 3-та с 80км/ч идва завой и натискате спирачката - скороста пада примерно до 40км/ч още преди завоя с крак на съединителя и крак на спирачката включвате 2-ра. След като завоят започне да се изправа съединителя си го държите и премествате крака от спирачката на газта, подавате яко газ и пускате съдинителя.
Спрямо горе описаната техника може би има известно забавяне от преместването на крака от спирачката до газта и изчакването оборотите да се вдигнат поне на 3000, но като цяло не виждам голямва разлика. Това забавяне едва ли ще е повече от 1 сек. а и няма да си чупите крака с разни сложни маневри :)


Грешно е да се кара със държан съединител (особено в завой) или на свободна (по инерция). Когато си в завоя най-доброто сцепление се получава когато си на скорост и поддържаш неутрална газ (незнам дали е правилно така да се каже, но имам в предвид колата да не ускорява нито да намалява), защото в този случай тежеста е горе долу 50:50 и ако колата ще занесе, то ще занесе неутрално. При излизане от завоя както всеки знае се подава газ.

Автор:  li4o [ Нед Сеп 24, 2006 2:48 am ]
Заглавие: 

R1cerBoy написа:
....
Грешно е да се кара със държан съединител (особено в завой) или на свободна (по инерция). Когато си в завоя най-доброто сцепление се получава когато си на скорост и поддържаш неутрална газ (незнам дали е правилно така да се каже, но имам в предвид колата да не ускорява нито да намалява), защото в този случай тежеста е горе долу 50:50 и ако колата ще занесе, то ще занесе неутрално. При излизане от завоя както всеки знае се подава газ.

Точно така :smt023
Няма кой знае какво да се добави - иначе аз вместо "неутрална" използвам думичката "равна" газ - ама значението е едно и също ;)

Та общо взето е това - влиза се в завоя на подходяща предавка, за да имаш необходимите обороти и тяга - предавката се избира и сменя преди завоя, в завоя държиш равна/неутрална газ и като преминеш върха/пика на завоя - даваш смело газ и изтегляш...
Както каза колегата не се препоръчва да влизаш в завой с натиснат съединител или със спирачка - тогава центробежните сили действат много силно странично върху автомобила - няма какво да им противодейства...и почваш да изправяш мантинели примерно...;)

П.С. Това се прави при по-екстремно шофиране - иначе в ежедневието лично аз не карам така - винаги влизам на скорост, но не винаги с необходимите обороти - все пак си пазя и каручката малко ;)

Автор:  Toto [ Нед Сеп 24, 2006 9:45 am ]
Заглавие: 

li4o написа:
Та общо взето е това - влиза се в завоя на подходяща предавка, за да имаш необходимите обороти и тяга - предавката се избира и сменя преди завоя, в завоя държиш равна/неутрална газ и като преминеш върха/пика на завоя - даваш смело газ и изтегляш...
Както каза колегата не се препоръчва да влизаш в завой с натиснат съединител или със спирачка - тогава центробежните сили действат много силно странично върху автомобила - няма какво да им противодейства...и почваш да изправяш мантинели примерно...;)


За силите може и да сте прави, но помислете малко - как ще включиш на скорост преди завоя? Това първо ще ти разтърси едно хубаво колата, защото при превключването оборотите падат и второ ще убие скоростта и взимането на завоя ще стане много бавно.
Аз като съм на съединител и съм си вкарал по-ниската предавка мога да си влезна с голяма скорост в завоя и с крака на спирачката да я намаля постепенно точно за най-острата част и после пак газ.

Автор:  li4o [ Нед Сеп 24, 2006 9:57 am ]
Заглавие: 

Toto написа:
.....
За силите може и да сте прави, но помислете малко - как ще включиш на скорост преди завоя? Това първо ще ти разтърси едно хубаво колата, защото при превключването оборотите падат и второ ще убие скоростта и взимането на завоя ще стане много бавно.
Аз като съм на съединител и съм си вкарал по-ниската предавка мога да си влезна с голяма скорост в завоя и с крака на спирачката да я намаля постепенно точно за най-острата част и после пак газ.

Така е колега - точно преди завоя трябва да си избрал подходящата предавка и тя обикновено е по-ниска, защото се предполага, че до преди завоя караш на максимална газ! Значи караш с газ, възможно най-късно преди завоя намаляваш скороста до подходящата за влизане в завоя, избираш подходящата предавка и подготвяш автомобила за влизане в завой - също така и е важно да избереш идеалната крива/траектория, която да ти позволи да вземеш завоя с възможно най-висока скорост!
А че на колата няма да й хареса екстремното минаване на по-ниска предавка - това е ясно ;)
Именно тук идва на помощ техниката Heel&Toe - минава се на по-ниска предавка възможно най-бързо и с изравняване на оборотите при превключване....

Toto написа:
.....
....Аз като съм на съединител и съм си вкарал по-ниската предавка мога да си влезна с голяма скорост в завоя и с крака на спирачката да я намаля постепенно точно за най-острата част и после пак газ.

А това, което ти пишеш е на само неправилно като техника, но и опасно - кажи ми какво ще правиш, ако както си с крака на съединителя и на спирачката точно във върха на завоя изгубиш сцепление и колата ти започне да се пързаля...?!

Автор:  Toto [ Нед Сеп 24, 2006 10:27 am ]
Заглавие: 

li4o написа:
А това, което ти пишеш е на само неправилно като техника, но и опасно - кажи ми какво ще правиш, ако както си с крака на съединителя и на спирачката точно във върха на завоя изгубиш сцепление и колата ти започне да се пързаля...?!


Ами то се знае - веднага пускам съединителя и газ, но с докато кракът ми е на спирачката контролирам скоростта така, че да не се получи поднасяне.
Все пак няма защо да спорим...аз някак си ги виждам нещата такак като ги изложих по-нагоре, пък като се замислих преди малко и аз много пъти съм влизал на скорост с пуснат съединител в завой...то е когато както дойде и както си го усеща шофьора :)

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/